Ved å gi oss dine personopplysninger aksepterer du våre betingelser som beskrevet her. Informasjonen er samlet inn fra deg for å gjøre det enklere og bedre for deg å bruke våre tjenester. Ved å vite våre gjesters preferanser kan vi skreddersy vårt servicetilbud og våre spesialtilbud slik at de er til det aller beste for våre gjester. Når du gjør en bestilling på nettsiden vår, vil vi ved noen tilfeller be om bankkortinformasjon for å gjennomføre bestillingen, eller be om din fakturaadresse for å sørge for at betalingsinformasjon blir sendt til korrekt sted. Vi vil aldri bevisst be om personlig informasjon fra barn.

Hvilken informasjon samler vi inn?

Når du besøker vår nettside, kjenner vi kun igjen IP adressen for din datamaskin. Denne informasjonen vil ikke identifisere deg personlig, og du forblir dermed anonym med unntak om du velger å gi oss informasjon som identifiserer din personlighet. For å kunne tilby våre gjester og besøkende med et utvalg av tjenester og produkter, vil vi ved noen tilfeller samle inn personlig informasjon på vår nettside. Dette avhenger av hvilken tjeneste du kjøper, men du kan bli spurt om å gi oss informasjon slik som navn, telefonnummer, postadresse, epost eller kortopplysninger.


Cookies

Som de fleste andre kommersielle hotellnettsider, inneholder vår nettside en standard teknologi som på fagspråket kalles “Cookie”. Dette bruker vi for å samle inn informasjon om hvordan vår nettside blir brukt. En cookie er en liten datafil som en nettside kan sende og legge igjen på en besøkenes PC for å bevare informasjon om den besøkenes aktivitet på nettsiden. Alene, inneholder ikke en cookie personlig informasjon, og vil heller ikke avsløre noe personlig informasjon. Denne informasjonen lagret kan være linket til data lagret i cookien ved å slå dem av i din nettleser. Men, uten å akseptere en cookie, vil du ikke ha tilgang til de ulike sidene på denne nettsiden.


Hvordan bruker vi informasjonen?

Informasjonen du gir oss vil i all hovedsak bli brukt til å gjøre det mulig for oss å administrere dine reservasjoner hos oss i henhold til ditt opphold med oss. Vi kan også bruke dine detaljer for fremtidige markedsaktiviteter og for å forstå dine preferanser og historikk for våre undersøkelser. Dette gjør vi for å forbedre designet på nettsiden, eller for å forbeholde oss retten til å gjennomføre våre obligasjoner. Vi vil også i noen tilfeller overføre informasjonen til en av våre andre avdelinger på Grand Hotel slik som f.eks en restaurant v/ Grand Hotel.


Hvordan blir informasjonen distribuert?

Selv om det er veldig usannsynlig, vil vi påberope oss retten til å gi informasjon om våre brukere til politi eller juridiske autoriteter.

Hvilken type sikkerhetsprosedyrer er på plass for å forhindre tap eller misbruk av informasjon som er av selskapets kontroll? Vi gjør alt for å forhindre at din informasjon blir misbrukt. Vi bruker standard i industrien kalt Secure Socket Layer (SSL) som krypterer data, og dermed gjør disse sidene sikre.


Aksept av betingelser

Ved å besøke www.grand.no aksepterer du vår personvernspolicy. Vi kan også endre betingelsene ved behov, og vi vil legge til endringene på denne siden. Dersom vi poster endringer, og du fortsetter å bruke nettsiden, aksepter du automatisk våre nye betingelser.


Undersøk at informasjonen er riktig

Du må gjerne kontakte oss til enhver tid dersom du vil sjekke om detaljene vi holder om deg er riktig, eller for å be om at vi oppdaterer informasjonen vi har om deg. Send forespørsel til grand@grand.no


Personvernpolicy

Denne personvernpolicyen ("Personvernregler") beskriver hvordan Grand Hotel Oslo, behandler dine personlige data. "Personlige data" er informasjon som gjør at man, direkte eller indirekte, kan identifisere en fysisk person. Vennligst les denne personvernpolicyen nøye for å forstå hvordan og for hvilke formål vi behandler dine personlige data. Vi behandler dine personlige data når du bruker våre tjenester ("Tjenester") som beskrevet nedenfor. Vi bryr oss om ditt privatliv og overholder gjeldende lover og regler som tar sikte på å beskytte deg som individ. Denne personvernpolicyen beskriver grunnlaget for hvordan vi behandler Personopplysninger du deler med oss, eller som vi samler inn når du bruker tjenestene. For noen av våre tjenester kan spesifikke vilkår og betingelser gjelde som du må godta før du bruker tjenesten.Ulike selskaper i Grand Hotel Oslo kan være enten kontroller eller prosesserer eller felleskontrollører, med hensyn til behandlingen vi utfører, for eksempel behandling nødvendig for hotellbestilling eller rekruttering.Vi tar sikte på å opprettholde et høyt nivå på beskyttelse av integriteten din. Grand Hotel Oslo behandler personopplysninger hovedsakelig for å administrere, tilby, utvikle og vedlikeholde tjenestene, håndtere bestillinger, optimalisere din erfaring med tjenestene og kommunisere med deg.Hvis vi gjør endringer i disse personvernreglene, vil vi varsle deg. Meldingsmåten varierer avhengig av hvilke tjenester du bruker og når. De nye vilkårene vil bli publisert på Grand Hotels nettside. Hvis du gir oss personopplysninger om andre personer, er du ansvarlig for at Grand får lov til å behandle disse personopplysningene i samsvar med personvernreglene.


Innsamling og bearbeiding av personlige data

Grand Hotel Oslo behandler bare dine personopplysninger i samsvar med gjeldende lover og regler. Grand Hotel Oslo kan samle personopplysninger direkte fra deg når du bruker tjenesten (for eksempel når du bestiller hotellrom). Vi kan også motta og overføre dine personlige data fra og til selskaper i Grand Hotel Oslo eller våre partnere (for eksempel hvis du har brukt et reisebyrå for å bestille hotellrom). Vi bruker forskjellige metoder for å samle inn dine personlige data, hvorav noen inkluderer informasjonskapsler, web beacons, kundeundersøkelser og kundeservice. Avhengig av hvilken tjeneste du bruker kan måten vi samler inn og formålet med behandlingen variere. Grand Hotel Oslo vil behandle dine personlige data for de formål som er beskrevet nedenfor, og de formålene som er beskrevet for deg når du bruker en bestemt tjeneste. Når samtykket ditt er juridisk nødvendig for at vi skal behandle dine personopplysninger, samler vi inn samtykke fra deg før behandlingen.


Hvilke personlige data vi og hvorfor?

Håndtere bestilling

Hvis du bestiller et møterom eller hotellrom hos oss, behandler vi dine personopplysninger for å gi, håndtere, administrere, følge opp og få betaling for din bestilling. Dette inkluderer behandling for å gi deg en påminnelse eller informere deg om din bestilling når du skal bo hos oss. Hvis du er medlem av vårt lojalitetsprogram "Scandic Friends" når du bestiller et møterom eller hotellrom hos oss, kan dine personlige data bli lagret i din medlemsprofil, dersom du gir tillatelse. Hvis du ikke er medlem av Scandic Friends, men ønsker å bli medlem, kan dine personopplysninger brukes til å opprette en medlemsprofil. Når du oppretter en medlemsprofil, kan dine tidligere reservasjoner eller data samlet av informasjonskapsler være knyttet til medlemskapet ditt. Les mer om hvordan dine personopplysninger behandles i Scandic Friends under avsnittet "Håndter ditt Scandic Friends-medlemskap" nedenfor. Du må oppgi detaljene vi ber om for at du skal kunne håndtere din reservasjon. Det er valgfritt å gi oss opplysninger om ditt Scandic Friends-medlemskap (f.eks. Medlemsnummer). Når du bestiller på andres vegne, er du ansvarlig i forhold til oss for at personen har samtykket til at Scandic behandler dens personopplysninger i samsvar med disse personvernreglene. Dine personopplysninger og annen informasjon om bestillingen kan overføres til selskaper innen og utenfor EU / EØS som driver Grand Hotel Oslo, men som ikke er en del av våre leverandører.


Personlig informasjon - Rettslig grunnlag for databehandling

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Kontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresse
  • IP-adresse (hvis du bestiller på vår hjemmeside)
  • Innstillinger og andre forespørsler eller behov
  • Følsomme personopplysninger som for eksempel helse (for eksempel hvis du bestiller rom tilpasset funksjonshemmede gjester)
  • Eventuelt, Scandic Friends-medlemsnummer
  • Andre opplysninger du oppgir når du foretar bestillingen (for eksempel om personer du reiser med).


Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle avtalen med deg.

Oppbevaringsperiode: 120 dager etter oppholdets slutt, med mindre du er medlem av Scandic Friends, i hvilket tilfelle dine bestillingsdetaljer er lagret i din medlemsprofil. For å sikre at personopplysningene dine blir lagret neste gang du foretar en bestilling, kan du søke om et Scandic Friends-medlemskap.


Behandle ditt Scandic Friends-medlemskap

Hvis du er eller blir medlem av Scandic Friends, behandler vi dine personopplysninger for å gi, håndtere, administrere, følge opp og opprettholde medlemskapet ditt. Dette inkluderer for eksempel vår behandling av dine personopplysninger for å informere, kommunisere og svare på forespørsler fra deg om medlemskapet ditt. Vi kan også kontakte deg for å be om at du sikrer at informasjonen er korrekt og oppdatert.Scandic Friends gjør det mulig for oss å gi deg mer fleksible og personlige tilbud og opplevelser. Ved å bruke medlemsprofilen kan vi gi deg relevante tilbud og informasjon om våre tjenester som vi sender til deg. Les mer om profileringsaktivitetene Scandic gjennomfører under avsnittet "Nyhetsbrev og annen direkte markedsføring" nedenfor.Personlige data og annen informasjon om medlemskapet ditt (f.eks. medlemspoeng) kan overføres til selskaper innen og utenfor EU / EØS som driver Scandic-hoteller, men som ikke er en del av Scandic-gruppen eller våre leverandører.


Personlig informasjon - Rettslig grunnlag for behandling

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Kontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresse
  • Innloggingsdetaljer for medlemskapsprofilen din
  • IP adresseBestillingsdetaljer (for eksempel om tidligere eller fremtidig besøk)
  • Innstillinger og andre forespørsler eller behov
  • Følsomme personopplysninger som for eksempel helse (for eksempel hvis du bestiller rom tilpasset funksjonshemmede gjester)
  • Medlemskapsdetaljer, f.eks. medlemsnummer og poeng
  • Andre opplysninger du har lagt til i medlemsprofilen din


Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle avtalen med deg om ditt Scandic Friends-medlemskap.

Oppbevaringsperiode: Inntil medlemskapet avsluttes og 12 måneder etterpå.


Nyhetsbrev og annen direkte markedsføring

Behandling basert på Grands legitime interesseHvis du bruker tjenestene våre, kan vi behandle dine personlige data for å sende deg nyhetsbrev som inneholder relevant informasjon og tilbud om våre egne og franchise-hoteller, eller utvalgte partneres produkter og tjenester, gjennom ulike informasjonskanaler, for eksempel post, e-post eller våre andre digitale kanaler, så lenge du er vår kunde. Vi kan også sende deg kundeundersøkelser som gir deg muligheten til å påvirke omfanget av produkter og tjenester vi tilbyr. Vår behandling i å sende deg direkte markedsføring og kundeundersøkelser er basert på vår legitime interesse. Hvis du ikke lenger vil motta nyhetsbrev eller annen direkte markedsføring fra oss, kan du reservere deg mot ytterligere markedsføring ved å kontakte oss (se kontaktinformasjon nedenfor) eller foreta en avregistrering i markedsføringsmeldingen. Hvis du reserverer deg mot fremtidig markedsføring, blir dine personlige data slettet eller anonymisert (med mindre de aktuelle personopplysningene også brukes til andre formål) og du vil ikke lenger motta direkte markedsføring fra oss.


Personopplysninger - Rettslig grunnlag for behandling

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Kontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresseInnstillinger og andre forespørsler eller behov
  • Medlemskapsdetaljer, f.eks. medlemsnummer eller annen informasjon i medlemsprofilen din
  • Bestillingsdata for å sende relevante tilbud basert på tidligere innkjøpsmønstre
  • Kvitteringsdetaljer, f.eks. tidligere kjøp


Behandlingen er basert på vår legitime interesse for å sende direkte markedsføring.

Oppbevaringsperiode: Så lenge du er vår kunde eller tidligere, hvis du protesterer mot videre databehandling.


Databehandling basert på ditt samtykke

Hvis du har gitt oss ditt samtykke og abonnerer på vårt nyhetsbrev, bruker vi dine personopplysninger for å sende deg tilbud om våre produkter og tjenester. Hvis du ikke lenger vil motta nyhetsbrev eller annen direkte markedsføring fra oss, kan du reservere deg mot videre behandling for disse formålene ved å kontakte oss (se kontaktinformasjon nedenfor) eller foreta en avregistrering direkte i markedsføringsmeldingen. Hvis du protesterer mot videre behandling, blir dine personlige data slettet eller anonymisert (med mindre personopplysningene brukes til andre formål) og du vil ikke lenger motta direkte markedsføring fra oss.Hvis du er medlem av Scandic Friends, kan dine personlige data bli brukt til å finjustere din Scandic Friends-profil. Hvis du ikke er medlem av Scandic Friends, kan vi, med din tillatelse, bruke dine personlige data for å opprette en medlemsprofil for deg.


Personopplysninger - Rettslig grunnlag for behandling

  • Navn
  • Adresse
  • Selskap
  • Epostadresse
  • Telefonnummer


Behandlingen er basert på ditt samtykke til å motta nyhetsbrev fra oss.

Oppbevaringsperiode: Inntil du trekker samtykket til behandlingen.


Profilering

For å kunne formidle personlig og relevant informasjon og tilbud til deg om våre tjenester, analyserer vi informasjonen vi samler om deg, for eksempel ved å dele kunder inn i ulike kundekategorier basert på kjøpsmønstre, atferd og samhandling med oss. Hvis du er medlem av Scandic Friends, kan vi også analysere informasjonen i din medlemsprofil. Vi gjør dette for å forbedre opplevelsen når du bruker tjenestene våre.


Rekruttering

Hvis du sender inn en jobbsøknad (generelt eller for en bestemt rolle) via vår nettside eller våre andre kommunikasjonskanaler, behandler vi dine personlige data for å evaluere søknaden din og rekruttere personale. Dette inkluderer eventuelt referanser og bakgrunnskontroller om en del av rekrutteringsprosessen. Vi ber deg om ikke å sende oss sensitive personopplysninger (for eksempel informasjon som avslører helsevilkår, rase eller etnisitet). Hvis du blir tilbudt og godtar ansettelse hos oss, vil noen av personopplysningene vi har samlet inn under rekrutteringsprosessen, inngå i din ansettelseskontrakt. Personlige data og annen informasjon i jobbsøknaden din kan overføres til andre selskaper som driver Scandic-hoteller, men som ikke er en del av Scandic-gruppen hvis du søker en rolle hos en av våre franchisetakere.


Personopplysninger - Rettslig grunnlag for behandling

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Kontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresse
  • Rekrutteringsdetaljer, f.eks. CV, personlig brevInformasjon om hvilken rolle, område, land og type arbeid du har søkt om
  • Kjønn, statsborgerskap og nasjonalitet
  • Karakterer, sertifikater, arbeidserfaring, utdanning eller annen informasjon du frivillig gir oss som en del av søknaden din


Behandling er basert på ditt samtykke.

Oppbevaringsperiode: Din søknad er lagret gjennom hele rekrutteringsprosessen. Hvis du ikke blir tilbudt en jobb hos oss, kan vi lagre informasjonen vi har samlet inntil 24 måneder etter at rekrutteringsprosessen er ferdig. Generelle søknader lagres i opptil 12 måneder fra innsending, med mindre en rekrutteringsprosess er startet.


Juridiske forpliktelser

Vi kan også behandle dine personopplysninger dersom vi er tvunget til å gjøre det ved lov, domstol eller myndighet, f.eks. å oppfylle våre forpliktelser med hensyn til finansiell rapportering, skattelovgivning eller på grunn av avgjørelse fra politimyndigheten eller annen myndighet.


Personopplysninger - Rettslig grunnlag for behandling

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Betalingsdata
  • Booking dataKontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresse
  • Kvitteringsdetaljer, f.eks. tidligere kjøp


Behandling er basert på juridiske forpliktelser.

Oppbevaringsperiode: I samsvar med nasjonal lovgivning i respektive land.


Håndtering av kundeserviceforespørsler

Vi kan behandle dine personlige data for å svare på, bistå, følge opp og håndtere kundeserviceforespørsler. Dette inkluderer kommunikasjon som er nødvendig for at vi skal svare på spørsmål du har sendt til oss via telefon, e-post, sosiale medier eller annen kommunikasjonskanal. Vi kan også behandle dine personlige data for å håndtere klager eller serviceforespørsler, inkludert teknisk støtte.


Personopplysninger - Rettslig grunnlag for behandling 

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Booking data
  • Kontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresseT
  • Tekniske data, f.eks. om IT-utstyret ditt
  • Følsomme personopplysninger som for eksempel helse (for eksempel hvis du bestiller rom tilpasset funksjonshemmede gjester)
  • Kvitteringsdetaljer, f.eks. tidligere kjøp
  • Andre personopplysninger du oppgir som en del av din henvendelse


Behandlingen er basert på vår legitime interesse for å håndtere kundeserviceforespørsler

Oppbevaringsperiode: Seks måneder etter at kundeserviceforespørselen er stengt for å administrere og følge opp på forespørselen din


Utvikling og vurdering av våre tjenester, produkter og systemer

Vi kan behandle dine personlige data for å tilpasse, utvikle og vedlikeholde tjenestene våre for å forbedre brukervennlighet, produkt og tjenesteområde, kvalitet og effektivitet fra et miljømessig og bærekraftig perspektiv. Vi kan også behandle dine personlige data for å diagnostisere feil, optimalisere teknologi og forbedre våre IT-systemer (for eksempel for å sikre at brukerne til brukerkontoer for Scandic Friends ikke brukes av uautoriserte personer). Vi analyserer dataene vi samler om deg, f.eks. ved hjelp av våre analyseverktøy på vår nettside. Analysen er anonymisert og utføres i en aggregert form. Informasjonen fra analysen kan aldri kobles til en bestemt person. Analysen hjelper oss med å utvikle våre IT-systemer, nettsider og produkter og tjenester.


Personopplysninger - Rettslig grunnlag for behandling

  • Identitetsrelaterte data som navn
  • Kontaktdetaljer som e-postadresse, telefonnummer, adresse
  • Booking data
  • Digitale identifikatorer, for eksempel IP-adresse
  • Tekniske data, f.eks. om IT-utstyret ditt
  • Medlemskapsdata


Behandlingen er basert på vår legitime interesse for å kunne utvikle og forbedre våre tjenester og produkter

Oppbevaringsperiode: Maksimalt 38 måneder fra innsamling


Hvor lenge lagres dine personlige data?

Personopplysningene dine beholdes så lenge det er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle formålet med databehandlingen vår. Deretter vil vi på en sikker måte slette eller anonymisere dine personopplysninger slik at det ikke lenger er mulig å identifisere deg eller vite at dataene gjelder deg. Du finner en forhåndsdefinert oppbevaringstid under hver av behandlingsaktivitetene ovenfor. Grand Hotel Oslo sletter personopplysninger i samsvar med gjeldende lover, regler og kriteriene som er skissert ovenfor. Dette betyr at Grand Hotel Oslo sletter eller anonymiserer dine personopplysninger når personopplysningene ikke lenger er nødvendige for databehandling. Overføring av personlige data og mottakere hvem vi deler informasjon medVi kan dele dine personopplysninger med tredjeparter. Som beskrevet ovenfor kan dine personopplysninger overføres til selskaper innenfor og utenfor EU / EØS som driver Scandic-hoteller, men som ikke er en del av Scandic-gruppen eller våre leverandører. Vi selger aldri dine personlige data, og Scandic vil alltid inngå nødvendige databehandleravtaler med selskapene som behandler dine personlige data på våre vegne; alt for å sikre et tilstrekkelig sikkerhetsnivå for behandlingen av dine personlige data.


Leverandører 

Vi kan, for å oppfylle formålene med vår bruk av dine personopplysninger, bruke andre selskaper til å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. For det formålet vil vi dele eller overføre dine personlige data med eller til selskaper som tilbyr tjenester til Grand, inkludert, men ikke begrenset til, våre leverandører som tilbyr kundeservice, leveringstjenester, analysetjenester, kommunikasjon og markedsføringstjenester. Scandic kan også dele dine personopplysninger med våre leverandører som tilbyr hosting, lagring, teknisk support og vedlikehold av våre IT-løsninger. Videre kan vi overføre dine personlige data til våre betalingstjenester som gir oss betalingsløsningstjenester for å lette betalingen til oss.


Våre leverandører behandler bare dine personopplysninger i samsvar med våre dokumenterte instruksjoner og kan ikke bruke dine personlige data til eget formål. De er også lovpålagte til å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang og lignende.Andre mottakereVi kan i enkelte tilfeller overføre dine personlige data til andre mottakere enn de som er beskrevet ovenfor hvis det er nødvendig for at vi skal oppfylle de formål som er skissert nedenfor.


Oppdragsgivers formål - Rettslig grunnlag for overføring

Offentlige myndigheter: Vi overfører Personopplysninger til offentlige myndigheter dersom vi er pålagt å gjøre det ved lov. Behandlingen er nødvendig for å overholde lovlige forpliktelser som vi er underlagt.


Inkassobyrå: Hvis du ikke betaler, kan vi overføre dine personlige data til et inkassobyrå for å samle inn pengene du skylder oss. Behandlingen er nødvendig for vår legitime interesse for å motta betaling for utførte tjenester.


Domstoler, appellant / appellé osv.: Hvis det er rettsak eller lignende, kan vi overføre dine personlige data til retten, offentlig myndighet eller appellant avhengig av tilfellet, for å beskytte våre interesser. Behandlingen er nødvendig for vår legitime interesse for være i stand til å forsvare oss selv eller beskytte våre interesser.


Omorganisasjon, fusjon eller oppkjøp: Hvis Grand reorganiserer organisasjonen eller av andre grunner selger deler eller hele virksomheten til en tredjepart, kan dine personlige data være overført sammen med virksomheten. Behandlingen er nødvendig for å oppfylle vår legitime interesse for å selge virksomheten, fusjon eller oppkjøp.


Hvordan beskyttes dine personlige data?

Grand har gjennomført hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dine personlige data mot for eksempel tap, manipulering og uautorisert tilgang. Vi tilpasser kontinuerlig vår sikkerhet til ny teknologi for å opprettholde høye sikkerhetsnivåer.


Tredjeparts søknader / websider

Grands tjenester kan inneholde lenker til andre applikasjoner og / eller nettsteder over hvilke Grand Hotel Oslo ikke har kontroll. Disse personvernreglene gjelder kun for din bruk av Grands egne tjenester. Grand Hotel Oslo er ikke ansvarlig for innholdet i tilknyttede applikasjoner / nettsteder og behandling av personopplysninger som kan utføres av eieren eller operatøren av tilknyttede applikasjoner / nettsteder.


Cookies / Informasjonskapsler

Grand Hotel Oslo bruker informasjonskapsler som en del av sine digitale tjenester. Informasjonskapslene kan i noen tilfeller automatisk samle inn personlige data (som IP-adresse og online-oppførsel). Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen og sikkerheten til våre digitale tjenester. Personopplysningene som samles inn via informasjonskapsler, kan bli anonymisert og brukt i aggregert form for bruk for utvikling, statistikk og analyse. Du kan finne informasjon om Grands bruk av informasjonskapsler, hvilke personlige data vi samler inn ved hjelp av informasjonskapsler, for hva de brukes til og hva du gjør hvis du vil unngå dem, i Grands Cookie Policy (oppdatert fra tid til annen).


Dine rettigheter 

Personvernloven gir deg flere rettigheter i forbindelse med behandlingen av dine personlige data. Hvis du vil bruke dine rettigheter, vennligst besøk nærmeste Scandic-hotell og snakk med resepsjonisten, og de vil hjelpe deg, eller send en e-post til gdpr@scandichotels.com


Du har rett til å få en bekreftelse fra oss på om vi behandler dine personopplysninger, og hvor det er tilfelle, tilgang til personopplysningene sammen med informasjon om behandling og tilhørende rettigheter, en såkalt tilgangsbegjæring.


Forespørsel om utbedring

Hvis du mener at visse personopplysninger som vi behandler angående deg, er feil eller ufullstendige, har du rett til å be om utbedring. For at vi kan endre personopplysningene, må du kontakte oss (se kontaktinformasjon nedenfor). Grand er ikke ansvarlig for problemer som skyldes at dine personlige data er feil hvis du har utelatt å informere oss om det.Tilbaketrekking av samtykke med virkning fra uttak og framoverI den utstrekning vi behandler dine personopplysninger basert på ditt samtykke, kan du når som helst trekke tilbake samtykket til behandlingen. Tilbaketrekking av samtykket ditt påvirker ikke lovligheten av behandlingen på grunnlag av samtykke før tilbaketrekningen.


Motstand mot bearbeiding med henblikk på direkte markedsføring

Som nevnt ovenfor har du rett til å motsette seg behandling i form av direkte markedsføring. Du avregistrerer deg fra fortsatt behandling ved å enten klikke på avregistreringslinken i markedsføringsmeldingen eller ved å kontakte oss (se kontaktinformasjon nedenfor). Innvendinger mot visse behandlingsaktiviteter. Du har rett til å protestere mot behandling som er basert på vår legitime interesse, hvis du har personlige grunner til dette. Vi kan imidlertid fortsette å behandle dine personopplysninger hvis vi, selv om du har personlige grunner til å motsette deg behandling, har overbevisende juridisk grunnlag for databehandlingen som tilsidesetter din integritetsinteresse.


Sletting 

Du har rett til å be om at dine personopplysninger slettes. Dette er ikke tilfelle når det gjelder personopplysninger som vi behandler på grunn av loven eller en avtale med deg.Begrensning av behandling. Du har rett til å be om at behandlingen av dine personopplysninger er begrenset. Vær oppmerksom på at dette kan forhindre at vi tilbyr deg alle våre tjenester.


Dataportabilitet

Du har rett til å motta en digital kopi av dine personlige data som vi behandler i et vanlig, strukturert og maskinlesbart format (dataportabilitet) for å flytte til og bruke hos en annen leverandør. Retten til dataportabilitet, til forskjell fra rett til tilgangsbegjæring, gjelder kun personopplysningene du har gitt oss, og som vi behandler basert på ditt samtykke eller vår oppfyllelse av en avtale med deg.Klage til tilsynsmyndighetHvis du ikke er fornøyd med måten vi behandler dine personopplysninger på, eller hvis du av en annen grunn mener at vi har behandlet dine personopplysninger ulovlig, har du rett til å sende inn en klage til tilsynsmyndigheten som er ansvarlig for databeskyttelse.


Hvem kontakter du hvis du har spørsmål?

Hvis du har spørsmål om eller kommentarer eller klager på vår behandling av dine personopplysninger, vår overholdelse av personvernreglene og gjeldende personvernlov, er du velkommen til å kontakte oss (se kontaktinformasjon nedenfor).