Jubileumskampanjen har som mål å gjenskape originale kunstepoker, detaljer og historiske øyeblikk som har funnet sted på hotellet.


Det var konditor Julius Fritzner som åpnet hotellet i 1874, og under lanseringen av kampanjen vil fokuset være på nettopp denne hendelsen. Åpningen kommer til live gjennom en kampanjevideo der kunstig intelligens (KI) har brukt datidens penselstrøk for å vise frem anledningen. Dette innebærer at den skaper mange bilder med små nyanser som til slutt settes sammen til en film. For å få frem datidens særpreg, har KI-generatoren blitt fylt med informasjon og særtrekk fra de ulike kunstepokene som har dominert gjennom Grand Hotels historie, i tillegg til farger, penselstrøk og andre detaljer som kjennetegner tiden.

 

150-årsmarkeringen sparkes i gang i januar, og vil fortsette måned for måned gjennom hele 2024. Dørene åpnes for Oslos befolkning, og det vil være mulig å ta del i en rekke spennende arrangementer i tiden fremover.

 

Grand Hotel er unikt hotell nasjonalt så vel som internasjonalt, og gjennom året skal vi løfte frem historien, menneskene og den kulturelle betydningen av dette flotte hotellet gjennom nyskapende kampanjer og inspirerende arrangementer.


Bli med på reisen og hold deg oppdatert på kommende aktiviteter ved å følge oss på sosiale medier og melde deg på vårt nyhetsbrev.