Gull, heder og ære!

Rica Hotels vant gull i kategorien «Miljø» under HSMAIs årlige prisutdeling for reiselivsbransjen.  Også Grand Hotel mottok heder og ære med to hederlige omtaler.

Det er første gang det deles ut pris i kategorien ”Miljø”, og reiselivsbransjen ved HSMAIs jury har lagt merke til Rica Hotels’ omfattende miljøarbeid ved at de tildeler kjeden den gjeveste utmerkelsen.

En kollektiv seier
Kommersiell direktør Pål Semb-Johansson og miljø- og sikkerhetssjef Lise Sunsby tok i mot prisen på vegne av Rica Hotels på Dizzie Showteater i Oslo foran flere hundre bransjefolk.

- Dette er først og fremst en utmerkelse til hele kjeden og til alle ansatte som står på i det daglige for at vi skal nå våre ambisiøse miljømål, sier miljøsjef Lise Sunsby. Det er tre år siden vi leverte våre første søknader om å miljøsertifisere våre hoteller med Svanen, og nå har vistraks 40 hoteller som er sertifisert med det strengeste miljømerket innen hotellbransjen. Tusen takk til alle ansatte ute på hotellene for en fantastisk innsats, sier Sunsby.
Sunsby er sikker på at utmerkelsen gir inspirasjon til å fortsette å videreutvikle det gode miljøarbeidet i Rica Hotels.

Juryens begrunnelse
”Den verdige vinneren av HSMAIs miljøpris har vært engasjert i miljøvern og bærekraftige løsninger i flere år. Juryen har latt seg imponere av bredden på miljøtiltakene til vinneren, som bl.a. samspiller med destinasjonene og satsing på lokal mat. Dette bidrar til mindre transport, mindre energiforbruk til bl.a. kjøling og økt mulighet for bruk av økologiske matvarer.

Vinneren ga utfyllende informasjon innen alle vurderingskriterier fra forankring av
miljøengasjementet til intern og ekstern kommunikasjon med alle interessenter. Vinneren samarbeider med ENOVA om stadig reduksjon av energiforbruket, og kan vise til gode resultater i dette arbeidet. Vinneren er grundig sertifisert med 40 svanemerkede hoteller.

De har i 2010 likevel greid å fornye seg, og har utviklet ny teknologi i forbindelse med sitt svært ambisiøse kildesorteringssystem.”

Grand Hotels salg- og markedsdirektør Kari Hasselknippe (bildet), ble to ganger kalt opp på podiet for å motta hederlig omtale fra juryen. Den første hederlige omtalen fikk Grand Hotel i kategorien trykksak for sin nye, flotte katalog.

Hederlig omtale nummer to mottok Grand Hotel i kategorien ”Åpen klasse – godt tenkt” for sitt samarbeid med Moods of Norway hvor de har månedlige vaffelfredager sammen med Moods-gutta, og ikke minst hvor Moods of Norway og Grand Hotel har samarbeidet om et nyutviklet kurs- og konferansekonsept og presentasjonen av Lokalmat på menyen.

fredag 14 januar 2011

Vår beste pris får du alltid her

ROMRESERVASJON

+47 23 21 22 00 Avbestilling/Endring

Jo lengre du bor i Oslo, jo mer kan du spare!

Les mer

Bestill ditt møte for april nå, til drømmepriser!

Les mer

Venninnetur til Oslo i vente? Prøv Grand Jentehelg

Les mer